Przewaga lodówki nad sklepową półką

27 stycznia 2009, 10:06

Dlaczego ktoś, kto nigdy nie kupiłby w sklepie przeterminowanego serka, smaruje sobie nim kanapkę, jeśli twarożek zdążył wcześniej trafić do jego lodówki? Sankar Sen i Lauren G. Block z College'u Barucha postanowili sprawdzić, co właściwie wpływa na zmianę jednostkowych standardów świeżości (Journal of Consumer Research).



Poświęcając uwagę niezdrowym daniom, zjemy mniej

12 września 2012, 10:23

Ludzie powinni zwracać baczniejszą uwagę na ilość zjadanych przez siebie niezdrowych pokarmów. Dzięki temu szybciej odczują sytość, co, oczywiście, będzie sprzyjało odchudzaniu. Z drugiej strony nie należy się skupiać na ilości zdrowych produktów, bo to działanie wbrew własnemu interesowi. W ten sposób trudno osiągnąć cel w postaci zmiany diety na lepszą.


© Wellcome to Darkman’s worldlicencja: Creative Commons

Czy mężczyzna może polubić melodramaty?

29 listopada 2007, 16:41

W odróżnieniu od kobiet, mężczyźni nie przepadają za tzw. wyciskaczami łez. Jennifer Argo ze Szkoły Biznesu University of Alberta zauważyła jednak, że bardziej im się podobają, jeśli są przekonani, że nie nakręcono ich w oparciu o prawdziwe historie.


Marvell i OLPC planują tani tablet

27 maja 2010, 16:39

Fundacja One Laptop Per Child podpisała porozumienie z firmą Marvell, którego celem jest wyprodukowanie tabletu XO-3 kosztującego mniej niż 100 dolarów. Urządzenie ma zostać zaprezentowane podczas targów Consumer Electronic Show w styczniu 2011 roku.


Toshiba wymieni wadliwe akumulatory w laptopach

1 kwietnia 2016, 11:37

Toshiba musi wymienić 100 000 akumulatorów w swoich laptopach. Zaczęła domagać się tego American Consumer Product Safety Commission po tym, jak okazało się, że 4 takie akumulatory uległy przegrzaniu


Duża lepsza od mniejszej?

3 lipca 2008, 09:05

Rik Pieters i zespół z Tilburg University obalili kolejny dietetyczny mit: jedząc z malutkich opakowań, wcale nie zjadamy mniej, a wręcz przeciwnie, zaczynamy się bardziej objadać. Dzieje się tak, ponieważ spada nasza czujność (Journal of Consumer Research).


Po opisaniu ciastko staje się mniej smaczne

24 października 2011, 09:19

Dzielenie się z innymi wrażeniami dotyczącymi produktu może podwyższyć lub obniżyć przypisywaną mu ocenę. Wszystko zależy od tego, czy dzielimy się uwagami na temat odczuć emocjonalnych/sensorycznych, czy czysto praktycznych (Consumer Research).


Total HD pogodzi HD-DVD i Blu-ray?

5 stycznia 2007, 11:56

Warner Brothers zapowiada, że podczas targów Consumer Electronics Show (CES) 2007, które rozpoczną się w najbliższy poniedziałek (8 stycznia) pokaże płytę Total HD. Ma ona pogodzić HD-DVD i Blu-ray, bowiem nośnik ten jest kompatybilny z oboma formatami.


Tłok odstrasza klientów

21 kwietnia 2009, 11:25

Klienci są przyciągani przez zatłoczone miejsca w sklepie, ale nie są skłonni kupować znajdujących się tam towarów (Journal of Consumer Research).


Zużyte banknoty prędzej się rozchodzą

15 listopada 2012, 10:46

Ludzie chętniej pozbywają się starych czy brudnych banknotów. Fizyczny wygląd pieniędzy może wpływać na wydawanie. Konsumenci mają tendencję do wnioskowania, że używane banknoty są [...] skażone, podczas gdy bilety płatnicze prosto spod prasy drukarskiej w mennicy wywołują w nich dumę [zwłaszcza gdy w pobliżu znajdują się inni ludzie, którzy mogą je zobaczyć].


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy